Huisregels

Om uw bezoek aan onze praktijk zo prettig mogelijk te maken, hanteren wij een aantal huisregels. Hieronder kunt u rustig nalezen wat dit betekent voor (bijvoorbeeld) uw eerste bezoek, de facturatie en het opstellen van een behandelplan. Voor eventuele overige vragen kunt u telefonisch contact opnemen met één van onze receptionistes via 036-5336006. 

Eerste bezoek
Bij uw eerste bezoek verzoeken wij u om uw identiteitsbewijs en zorgverzekeringspas mee te nemen. Ook verzoeken wij uw patiëntendossier van uw vorige tandarts te laten opsturen naar ons e-mailadres (almeersetandartsenpraktijk@gmail.com). 

Als wij als uw gegevens hebben, dan vindt het mondonderzoek plaats waarbij wij uw gebitssituatie vaststellen en samen met u bespreken. Indien nodig zullen wij een behandelplan voor u uitdenken. Afhankelijk van de hoeveelheid werk, kunt u tijdens het eerste bezoek rekenen op een bedrag tussen de €55 en €170. Indien u een tandartsverzekering heeft, wordt dit vaak wel gedeeltelijk of geheel vergoedt. Bij het eerste bezoek verzoeken wij u wel direct te pinnen aan de balie, waarvan u de factuur zelf kunt indienen bij uw zorgverzekering.

Kinderen onder de 18 jaar vallen onder de basisverzekering en worden aldus gratis behandeld door de tandarts en mondhygiënist.

Behandelplannen
Bij kostbare vervolgbehandelingen ontvangt u van ons een vrijblijvende begroting. Deze begroting is bedoeld om u te informeren over de kosten van de te komen behandeling voor uw gebit zodat u niet voor onverwachte kosten komt te staan.

Aanvullende tandartsverzekering
Indien u een aanvullende tandartsverzekering heeft, worden de kosten geheel of gedeeltelijk vergoedt. Raadpleeg hiervoor de polisvoorwaarden van uw zorgverzekeraar. In de meeste gevallen sturen wij onze facturen direct naar uw zorgverzekeraar.

Annuleringsbeleid
U kunt kosteloos uw afspraak wijzigen indien u dit uiterlijk 24 uur voorafgaand meldt. Afmelden kan telefonisch of per mail. Indien u per mail afmeldt, vergeet niet uw persoonsgegevens, de datum en het tijdstip van de afspraak te vermelden.
Indien u niet voldoet aan de 24 uurregeling en niet op tijd uw afspraak wijzigt, zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Dit tegen een tarief van €25 per 15 minuten. Deze kosten worden niet door de zorgverzekeraar vergoedt.

Patiënten zijn zelf verantwoordelijk voor het nakomen of tijdig wijzigen van de afspraak.

Wij kunnen geen rekening houden met de volgende omstandigheden:

– Geen e-mail ontvangen; de afspraak herinnering is een service.
– Verkeerd genoteerd in eigen agenda
– Telefonisch geen contact kunnen leggen
– Onverwachts afwezig ivm werk, geen oppas, etc.
– Bij ziekte; tijdig aangeven

Tarieven
De tarieven heeft de overheid landelijk vastgesteld en kunt u via de volgende link raadplegen: https://puc.overheid.nl/nza/doc/PUC_216488_22/1/ 

Nota’s
Bij uw eerste bezoek verzoeken wij uw direct te pinnen. Wij verzoeken u ook te pinnen indien u geen aanvullende tandartsverzekering heeft. Indien u een aanvullende tandartsverzekering heeft, zullen wij de kosten na de eerste behandeling direct bij uw zorgverzekering innen. Wij werken met de factoringbedrijf Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Informatie over uw factuur en mogelijkheden van betalen in termijnen kunt u krijgen op informedics.nl of bel 036- 2031900. Het is ook mogelijk om direct te pinnen aan de balie.

Veranderingen
Geef veranderingen in naam, adres, contactgegevens, verzekering en onderbewindstelling tijdig aan. Geef ook veranderingen in uw medische gezondheid en medicatie door aan uw behandelaar, deze kunnen van invloed zijn op de behandeling.

COVID-19 beleid
Het beleid wat we volgen i.v.m. de coronasituatie, is dat we alleen mensen in de praktijk toelaten waarvan we met grote zekerheid weten dat ze gezond zijn. Indien u op één van onderstaande vragen met ‘ja’ antwoord, dan verzoeken wij u om uw afspraak minimaal twee weken uit te stellen.

  • Heeft u nu corona?
  • Heeft u nu huisgenoten/gezinsleden met corona?
  • Bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden?
  • Heeft u één of meerdere van de volgende symptomen: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, koorts (meer dan 38⁰C)?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met deze symptomen?
  • Bent u in thuis isolatie?
  • Woont u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een verstandelijke beperking?

Omdat handhygiëne bij deze virusuitbraak een belangrijk bron van besmetting blijkt te zijn, zullen wij u bij betreden van de praktijk vragen uw handen te desinfecteren. We verzoeken u daarna uw gezicht en zaken zoals mobiele telefoons niet meer aan te raken. In de wachtruimten en bij het maken van afspraken proberen we met elkaar zo goed mogelijk de 1,5 meter afstand te bewaren. In de behandelkamer houden we ons aan de Richtlijn Infectiepreventie in Mondzorgpraktijken en hebben we aanvullende hygiënemaatregelen genomen.

Extra aanwijzingen

  • Wilt u zich bij binnenkomst aanmelden bij onze receptioniste.
  • Kom niet te vroeg. U bent 5 minuten voor aanvang van de afspraak welkom.
  • Kom alleen naar uw afspraak. Indien strikt noodzakelijk mag maximaal 1 ouder of begeleider meekomen.
  • Volg de aanwijzingen van ons personeel op.
  • Verlaat na uw behandeling zo spoedig mogelijk de praktijk.